#svensksportvagnsmeeting och lite brexit

20160702_100017

SSM

Känns lite som en expertpanel på TV4 Nyhetsmorgon att summera stora händelser i världen. Det har då alltså varit SSM i år igen. Det började lite trist med medelandet att man inte längre var i behov av funktionärer för transponderhantering. En era på sådär 10år är nu i graven, fantastiska år som jag (och under några tillfällen med min fru) delat med mycket trevligt folk. Vad gör man då? Anmäler sig till orförande Robin och får uppgiften att hjälpa till på en kontroll i Rallyt. Rallyt har jag i princip missat helt under åren i transpondertältet så uppgiften gav mig möjlighet att få ta del av den biten med. Kan säga att det var riktigt kul trots det urtrista vädret. Det är ingen hemlighet att jag älskar GT-bilar och moderna sånna ser man sällan tävlandes i sverige, men på rallyt fanns det en del kul att kika på. Trevligt sällskap bidrog till en kul dag och det blev lite tid över till att mingla på Kutan också.

20160702_111453

Så mycket folk man känner och alla är riktigt trevliga. Racing är där jag hör hemma. Vad jag lade märke till att det är lite av ett generationskifte i klasserna, Roadsport C var inte fullt som det brukar vara däremot var Modsport III riktigt starkt. Gissar att nya periodens regeländringar har bidragit till omfördelningen men det som var trist att det verkade vara mindre tävlande totalt 😦 . Blev jag sugen på att köra? Jajjemen 😀 ! Vet ärligt inte vilken klass jag hade föredragit. Roadsport B hade det nog blivit i slutändan. Modsport III lockar annars som tusan då man får köra slicks och aero 😛 . Men jag får inte för min fru för hon tycker det är lite för buffligt. Tyvärr har hon en poäng för det var en del kontakt mellan bilarna, så ni som kör: var snälla mot varann därute, man kan vinna tävlingar utan att köra genom bilen framför 😉 . Vi är ju en del som vill fortsätta köra så gör valet lätt för oss. Nåväl, det verkade inte vara större incidenter tack och lov. Underbar dag och det finns fatastiska bilder i eftersnackstråden på rejsa och jag har försökt bidra på Instagram #svensksportvagnsmeeting 😉 .

20160702_140406

Brexit

Vad har det med saker och ting att göra? Jo, detta är lite förhandsinfo som jag inte kan låta bli att dela. Jag har tjatat länge om mina stötdämpare att det är kassa, framför allt bak. Historien är: 2006 bygger jag chassiet med nya dämpare de bakre är kustom byggda från AVO, 2009 har jag hittat första kommentaren om att de bakre dämparna möjligtvis inte är frächa längre, sedan har racing prioriterats före underhåll och nu körs inte bilen förrän det är fixat. Men så verkar det som planeterna står rätt, vi får ny policy inom företaget mot mer generös föräldrarledighet, UK vill gå ut ur EU och pundet blir billigare. Med tanke på att vi kommer ha det knapert nästa år så är det helt enkelt nu jag får göra en beställning. Uppdraget har åter igen gått till AVO och jag är ytterst förväntansfull över resultatet…

gc8_TN (1)

Leverantören skickade en beskrivande bild på vad som är på gång..

 

Detta inlägg publicerades i Chassie, Jag, Krönika. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar