Vintermeket igång

Det har varit lite skakig höst men vintermeket är faktiskt igång.

Hela fronten är demonterad och tanken är att jag ska flytta och byta ut den gamla oljekylet. Nu har jag måttat och har gett mig tusan på att få dit ett större.

Om fronten är av kan man fixa till skadan på tröskeln. Har vid något tillfälle varit oförsiktig med lyften så spacklet har spruckit. Att kapa och byta den knöliga plåten tänkte jag inte pilla med denna gång men däremot kan man få det prydligt och rostskyddat.

Sedan har jag ett 944-racing-hack att dela 😉 ; Om man av någon anledning känner att man inte vill använda original infästning för bogserögla under stötfångaren bak så kan man fästa den i stötfångaren istället. Trixet jag använde var ett lika dant fäste som sitter fram på N/A. Det är alltså samma som man kan fästa en bogserögla i och bak är det redan förberett i karrossen för montering. Stötfångaren behöver lite bearbetning av naturliga skäl.

Man kan ju passa på att dela sina tankar om vad jag vill göra med min bil. Projekt trådar brukar starta entusiastiskt med beskrivningar om vilka visioner man har. Nu har jag haft bilen så pass länge att den första visionen i princip är uppfylld, dessutom kan det vara kul att göra en anteckning för framtiden. Det går dessvärre otroligt långsamt med utvecklingen av bilen så jag har full förståelse att man får intrycket att jag är nöjd med bilen som den är. Så är inte fallet, det finns oerhört många tankar men att förverkliga dem är en långsam process, det blir inte lättare av att jag envisas köra tävlingar med bilen under sommarhalvåret 😉 . Många delar har jag samlat på mig så jag börjar inte från noll kan man säga.

  • Återsälla mina stripes och få dit några till
  • Spoilers – en fram och ett par där bak
  • Montera kortare styrväxel
  • Bygga en lättviktsbakvagn med ledlager till länkarmarna
  • Uppgradera till -88 hjulupphängning vilket medför turbo frambromsar och nya dämpare
  • Plastrutor
  • Rensa ut mattorna från inredningen
  • Förbättra luftevakueringen i kupen
  • Eftermaknadssprut med MAF kit
  • 4-1 grenrör
  • Ny ratt
  • Lättare batteri
  • Fast brandsläckningssytem

Sedan har jag nästa nivå som behöver en lottovinst för att realiseras. Den innefattar Växellåda med Kortare utväxling från Audi 100 diesel, 16V 2,5 motor från 944S och Fälgar – Fuchs 17×9 och BBS E50 17×8,5. Att detta växt fram på senare år beror nog på min insikt att jag inte kommer sälja bilen dessutom har jag hittat glädjen i att ha en ”Veteranbil” 😀 . M.a.o. får vi ser var det tar vägen, klart är att tankar finns 🙂

Detta inlägg publicerades i Mek. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vintermeket igång

  1. Torbjörn Bloom skriver:

    Intressant läsning, noterar att du har luftslitsar på framskärmen i bakgrunden på bilden…var kan man få tag i sådana tro?
    Mvh Torbjörn

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s