Operation ”Bigfoot” – Hjullab

2014-06-27 21.16.54

Jodå, det är inte utan att man blir nyfiken hur de nya hjulen kommer te sig på bilen. Framförallt var skall de sitta. Nu kan ju en 5-åring förevisa detta men mitt bekymmer är snarare hur tjocka spacers kan jag köra med? Jag åkte helt sonika bort till Klågerup och fick låna spacers av den alltid så hjälpsamma Fredrik på FHRacing. Så jag kom till garaget med 1 par 26mm och 1 par 40mm diton. Sen var det bara att montera på. Först 26 fram och 40 bak som monterades på den befintliga 21mm spacern. Bak såg det bra ut 😉 . Fram försvann hjulet in i hjulhustet, helt ärligt. Ok, jag kör med typ 4 grader camber fram så det hjälper väl till. Det enda som tog i vid fullt rattutslag var kylslangen till bromsarna.

2014-06-27 22.00.0840mm spacers fram och bak

Jag stod och reflekterade lite över det estetiska och är lite kluven. Bilen blir högre och designen på fälgarna är inte rätt tycker jag. Däremot är bredden på hjulen något som jag tycker passar bilen 🙂 . Nåväl, innan jag plockade av grejerna provade jag även med 40mm spacern fram. Jag slutar inte förvånas av hur mycket hjul denna kärran sväljer, det är helt otroligt. Inga problem där heller (kylslangen gick fritt här 😉 ). Så det blir nog 36mm fram (får inte glömma 28mm frigång till fettkoppen på navet) och 60mm bak så jag kan plocka bort originalspacern.

Fortsättning följer…

Det här inlägget postades i Mek. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s