Efterfix

Efterfix heter den punkt jag har satt upp på min ”att göra lista” och som återkommer efter varje körning. Min erfarenhet är att rycka och slita i bilen för att känna om något har lossnat, för det gör det ganska ofta 😉 . Denna fredag hade jag tänkt på att fixa till en ny iteration på min nya krängarsetup tillsammans med lite efterfix. Sedan har jag sett bilder på min bil från knutan där höger bakhjul ser skum ut. I garaget hade mitt bakhjul hysteriskt mycket camber och efter lite undersökning finner jag att justerskruvarna i svärden är ganska lösa 😦 . Bilen får nog åka in på hjulinställning igen… Meket fortsatte med att kolla krängarn fram. Min ”extension pack” på krängaren kapades bort och borrade upp sista hålet så de nya droplink passar. Sedan kollade jag hur det blev monterat och i belastat läge. Kan säga att det såg riktigt bra ut även i extremlägena. Dessvärre var det havererade fästet bortom all räddning och ett nytt kändes för bökigt att tillverka. Det blev att montera tillbaka den gamla beprövade varianten, däremot är den nu justerad i det hårdaste läget. Jag har ju en önskan om att köra finalen på Mantorp med PCSR, så vi får se om jag kommer iväg ordentligt…

Det här inlägget postades i Mek. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s